Hoe je Facebook slim in kan zetten om je onderneming te promoten

Sociale media zijn bijna niet meer weg te denken uit onze levens. Daarbij is Facebook het platform met veruit de meeste gebruikers. Omdat er zo veel mensen actief op zijn, kan het enorm veel kansen bieden om je als ondernemer te onderscheiden van concurrenten en je bedrijf zo een boost te geven. In deze blog lees je meer over de verschillende manieren waarop jij als ondernemer Facebook kan inzetten voor de promotie van je bedrijf.

Social media advertising

Bij social media advertising betaal je het sociale media platform, in dit geval Facebook, om gebruikers advertenties met jouw content te laten zien. Het voordeel van adverteren op het internet is dat sociale media gebruik maken van targeting, wat inhoudt dat ze zich richten op specifieke doelgroepen op basis van hun demografische gegevens. Wanneer je je alleen richt tot mensen die al potentieel klant van jou zijn, is de kans groter dat deze mensen tot actie overgaan. Hierdoor is social media advertising uitermate effectief.

Content marketing

Content is alles wat je als ondernemer post op je Facebookpagina, bijvoorbeeld tekstberichten, video’s of filmpjes. Hoe kwalitatiever, spraakmakender, ontroerender of grappiger deze posts, hoe meer interactie er mee is. Dit houdt in dat gebruikers reacties of likes zullen achterlaten, je post zullen delen, anderen taggen of het zelfs via andere kanalen doorsturen. Dit alles zorgt ervoor dat meer mensen je bekend worden met je Facebookpagina, wat zorgt voor meer naamsbekendheid. Door het plaatsen van goede content, geniet je dus in tegenstelling tot bij social media marketing in principe van gratis promotie.

Likes kopen

Zoals hierboven omschreven is interactie erg belangrijk voor de naamsbekendheid van je onderneming. Een makkelijke manier om die omhoog te krijgen is door Facebook likes kopen. Op deze manier krijg je er snel veel volgers bij zonder er veel voor te hoeven doen. Daar komt nog eens bij dat deze likes niet van echt te onderscheiden zijn.