Als ondernemer moet je actief aan online marketing doen. Tegenwoordig vergaar naar je namelijk de meeste nieuwe klanten via online kanalen, zoals social media, en zoekmachines. Hiervan is Google natuurlijk de grootste en bekendste. Hierop adverteren is dus helemaal niet zo’n slecht idee: integendeel, het is juist een must! Tips om een succesvolle SEA campagne op te zetten, lees je in deze blog.
Zorg voor duidelijke USPs
Zonder al te veel marketing jargon te gebruiken, is het toch belangrijk om dit begrip te kennen: unique selling points. Dit zijn de redenen waarom klanten jouw producten of services moeten gebruiken en niet die van de concurrenten. Hebben jouw concurrenten ook een SEA campagne opgezet? Kijk eens wat zij allemaal noemen, maar kijk natuurlijk vooral naar je eigen bedrijf. Jij weet als geen ander waarom jouw producten of diensten er boven uitsteken. Dit kan bijvoorbeeld zijn een snelle levering, 24/7 per week geopend of bereikbaar zijn, een gratis probeerpakket of een flexibele geld-terug garantie. Je kunt echter niet alles in een search engine advertising campagne benoemen: er is namelijk maar beperkt ruimte in de advertentiekop! Kies dus de belangrijkste en aantrekkelijkste uit.
Actie, actie, actie
Dat potentiële klanten jouw advertenties zien, is goed, maar je wilt natuurlijk dat zij een aankoop bij jou verrichten. Vergeet daarom niet om een zogenoemde call-to-action toe te voegen aan de advertentie. Denk hierbij aan ‘’reserveer nu’’, ‘’bespaar geld’’ of ‘’boek met korting’’. Op deze manier wordt de klant getriggerd om door te klikken naar de webpagina of om contact op te nemen. Er moet echter wel een korte zin van gemaakt worden, ‘’reserveer nu’’ wordt afgewezen door Google. Je zou er dus van kunnen maken: ‘’reserveer nu jouw dinerdeal’’.
SEA bureau
Klinkt dit allemaal als te veel gedoe en tijd? Of heb je de kennis niet om er aandachtig mee bezig te zijn? Dan doe je er verstandig aan om een SEA bureau in te huren. Alle SEA taken worden dan uit handen genomen en gedaan door professionals. Hiermee ben je er dus vrijwel zeker van dat je een goed resultaat behaald. Ook kun je natuurlijk iemand inhuren om de SEA werkzaamheden te verrichten, maar uitbesteden aan een SEA bureau blijft toch de meest voordelige optie. Kijk eens op www.odiv.nl voor meer informatie!